Sunday, July 11, 2010

It a best day ever ;)

10072010 , Saturday la xD

              Yesterday , kuar dengan Najwa pegi wangse walk mall . Aku da la tak tido sampai pagi semalam. Selepas online facebook je da pukul 3 pagi . Aku nak tido , tapi tak bole . Tido , sedar , tido , sedar . Then , sampai je pukul 4:55 , aku teringat bapak aku suruh kejut dia , sebab die ade GOLF . Aku bangun la kejut bapak aku , time yang sama gak la , atok aku da bangun , nak pegi sembahyang subuh . Aku masuk bilik mak aku , aku kejut bapak aku , bapak aku pun angguk angguk . Duh~ penat aku kejut last last , kul 6:00 jugak bangun -.-" haish , salah sape , salah bapak aku sebab tak bangun . Then , bapak aku bangun , pegi siap , kelamkabot kot bapak aku . Time tu pulak , mak aku suruh aku basuh baju . Mak aku suruh aku jemur baju . Da la banyak . Aku pun cakap la "yea" tapi dalam hati malas . lepas tu , mak aku pulak mandi , then adek aku . Bila nak pegi tu la bapak marah orang sebab da lambat -__-" aku mintak mak aku duit , RM 20 je . Then , aku tanya lak abang aku , nak duit tak , dia cakap nak . Aku suruh la die mintak an . Then dia suruh aku mintak la. hesh , aku cakap la nak berapa , abang aku cakap , nak RM 15 je . Sikit sangat , haha ! Then , aku bagi duit tuh , abang aku bole pulak tido balik . Lepas tuh , bapak aku , mak and adik aku gerak la . Mak aku pegi opis la kt Cyberjaya , hee ~

Lepas dorang da pegi , aku kejut abang aku , dia nak pegi sekola , dia masuk road run tu . rajin ohh :O haha . Aku amik bantal peluk aku , pegi bilik mak aku , baring jap . Then , tengok jam da pukul 6:45 , wow aku teringat lak ceramah uztaz hari jumaat tuh . Aku pun dengan rajinnye bangun , amik wuduk pegi sembahyang subuh . haha ! Then , lepas tuh , abang aku da nak siap pegi sekola . Aku suruh dia sembahyang subuh . Dia tak nak , aku paksa die sampai dia sembahyang . Yes , dia sembahyang . Then aku pegi dapur tengok mesin basuh , baju belom abis pusing . Tapi aku ada nampak , baju dalam bakul . Ade baju atok aku , aku dah tak ada pape nak buat , aku pon amik bakul tuh , sidai kan . haha ! kuar je rumah , perh sejuk bhai . Aku da  la pakai seluar pendek xD then abis , aku masuk bilik mak aku balik , baring tengok Fairy oldparent , yep cite budak budak kan . Aku suke ;) Then abang aku nak pegi . Aku tengok pulak dapur , mesin da abis pusing . Aku jemur la baju yang mak aku suruh tuh , aku jemur setengah je . sebab tak ade ruang da. Then , aku biar je la kan bakul tuh . Kene tunggu yang lain kering dulu baru boleh jemur yang laen . Then , aku nak tido. Atok aku pulak balik . Dia ketuk ketuk pintu , aku pon hesh , kacau orang nak tido je la atok ni .Then , atok aku masuk bilik mak aku sebab nak tengok cite -.-" sebok je . haha ! Then , aku pon layan je la . Lepastu , aku tengok PSP aku da abis charge ke belom , tengok da abis charge . yeay bole main game . Aku suke main game GTA chinatown . Aku main , tembak tembak orang . Langgar orang , bagi polis kejar . haha ! Then , dalam pukul 9:30 aku baru tido . Then , dalam kul 11 macam tu , abang aku tutup pintu aku , aku terkejut . Sapa pulak yang masuk rumah aku . Aku bangun, aku tengok sapa . Abang aku rupanye -.-" Dia tutup sebab kawan dia ade . Hesh , sebok je la dorang tu . haha xD 

Then , aku pun amik handphone call Najwa . Aku call dia 3 kali tak angkat , tak kan la dia tido lagi kan . Then , aku call lagi sekali baru la dia angkat . Dia cakap dia , dia mandi tadi . haha ! then , aku pulak tak mandi lagi sebab baru bangun tido , then , dia cakap pegi mandi dulu . Aku pon , ha ha yea . Then aku pegi mandi siap siap . Aku call la si Najwa ni . Aku cakap aku da siap . Then , dia pulak kat rumah lagi . haiyoo Najwa ,bila mau sampai wangse walk ma ? Then aku tunggu sampai dia datang , lama weyh -.-" Then Najwa da sampai teros gerak pegi wangse walk . 

Sampai teros pegi wayang , amik tiket . Kite cadang nak tengok Twilight eclipse but tiket habis -_-" aku cakap la , tengok jea Despicable me tuh , Najwa pun layan je la . Eh , Despicable me tuh bukan yang biase biase eh , kite tengok 3D punye . memang betol betol timbul ok . Lepas tu , kite pegi NZ aku sebab aku kebulur . Sampai sampai , aku je yang makan Najwa tak makan . hiayaa diet ke Najwa . haha xD Aku order teh ais and mee goreng je si Najwa ni pulak air teh ais je . Lepas makan tuh aku and Najwa jalan jalan sebab movei tuh start pukul 3:10 lama lagi -.-" jalan jalan , lepak lepak . dah pukul 2:55 aku pegi beli popcorn and air 2 . Aku bayar sebab Najwa da bayar tiket Despicable tuh da RM 40 , jadi sorang RM 20 la . Aku bayar popcorn baru je RM 9.90 murah je la . Then tunggu dengan air yang sejuk kat tangan . Dalam time yang sama ade budak laki ni die pon tengok wayang tapi dengan family dia . Time aku dengan Najwa tunggu budak tuh asyik usha je aku , aku da pelik an die usha sape pulak an kat belakang aku ada laki mana ade perempuan . Aku cakap kat Najwa "wey , ade orang usha wey . Die usha kau ke aku ? mesti kau kan . hahaha" bila aku pandang tempat lain , dia usha , aku pun pelik kan . haha sebenarnye dalam hati suka xD then masuk wayang . Najwa amik 3D glasses dia . Aku punya la exicted sebab first time tengok wayang yang 3D punya . haha ! 

Mase da start tuh . Aku pakai la speck tu aku tengok memang betol betol timbul . Aku pkai 3D glasses tuh sekali dengan speck aku . haha ! saya tahu saya rabun ;D then tengok tengok , nak abis cerita tu popcorn
jatuh . haha ! aku biar kan dekat bawah tu . Then , keluar pegi tandas . Asyik aku je yang masuk tandas , Najwa tak masuk pon . Then , jalan jalan si Najwa nak beli Hot and roll dia nak beli tapi malu macam aku . haha ! lagipun ramai kat situ . Kite org jalan jalan then aku cakap la kat Najwa "wey , mana budak yang usha kau tadi? hha" aku tersengih sengih kat situ . Then pegi balik kat Hot and Roll tu . Da tak ramai da , si mamak tu panggil amik order Najwa amik "crispy pizza beef" aku belanja lagi . Then tunggu tunggu tunggu , da dapat . Orang lain semua perfect sampai Najwa punya je koyak . hesh , terima kasih keling . haha xD then aku pegi daily fresh aku beli air je then makan sambil jalan . masa jalan cari tempat duduk , then da jumpa makan la aku dengan Najwa kat situ . Time tu pulak hujan lebat . haish , then mak Najwa call , balik .

Sampai rumah , aku tido sampai pukul 9:55 . Then mak aku da siap aku tak siap lagi . Adek aku bising sebab aku tak bangun lagi . Aku carik baju mandi cepat cepat . Then gerak pegi Sakincan ikan bakar dengan keluarga Fadzil *adek mak aku . Lepas tu , jalan jalan kat satu uptown kat tepi tu . Tempat dia tak la banyak barang macam danau . Danau gempak , sana ada macam macam ;) Then jalan adek aku and adek sedare aku beli baju . Si kecik nie nak baju gak , pantang nampak kaka die beli baju . Adek aku beli baju Elmo -.-" sebok jea la dorang nie sepak kang -.-" Then beli ais blended Ice Blue and balik . Hari yang memenatkan tetapi seronok ;D

Aku jumpa Kak Amira , kak amila and kak syafira kat sana . Aku blur time tuh xD  And budak budak SMKLK .

Dini ;)

No comments:

Post a Comment